Kako bi stvarno razumeli, treba da stvarno slušate. Zato kompanije toliko žele da se uključe u dijalog sa zainteresovanim stranama. Otvoren pristup deljenju mišljenja i razmeni perspektiva je ključan za razumevanje očekivanja različitih interesnih grupa, koja se vremenom menjaju. Bilo kroz fokus grupe, istraživanja ili učestvovanje u platformama za diskusiju: kompanije moraju da prikupe znanje o brigama i prioritetima njihovih zainteresovanih strana - i sprovedu to znanje u svakodnevnim aktivnostima.
U Henkelu, naš pristup održivosti oblikuju naše interakcije sa akcionarima. Verujemo da je otvoren, stalni dijalog sa svim ciljnim javnostima u vezi sa našim poslovanjem ključan kako bismo mogli da obezbedimo rad na najvažnijim izazovima. Putem direktnih razgovora, učešća u inicijativama različitih akcionara i podrške platformama za dijalog, trudimo se da podelimo naše jedinstveno znanje i prikupimo saznanja – i onda integrišemo ono što smo naučili u naše proizvode, usluge i poslovne aktivnosti. Želimo da razumemo naše akcionare. Zato zaista slušamo.
Razumevanje i mapiranje društvenih zahteva koje različite zainteresovane strane postavljaju pred našu kompaniju ključni su element našeg upravljanja održivošću. To obuhvata naše klijente, potrošače, dobavljače, poslovne partnere, zaposlene, akcionare, investitore, komšije i lokalne zajednice, udruženja i nevladine organizacije (NVO), akademsku zajednicu, kao i političare i organe vlade.
Kako bismo bolje razumeli očekivanja i perspektive naših zainteresovanih strana i kako bismo učestvovali u dijalogu usmerenom ka rešenjima, koristimo specifične ankete i kontinuirano pratimo mišljenja na nekoliko nivoa: u direktnom dijalogu, u inicijativama sa više zainteresovanih strana i putem platformi za dijalog. Saradnja sa NVO-ima i liderima mišljenja pruža nam uvid u globalne izazove i omogućava nam da reagujemo na pitanja u ranoj fazi. Dijalog sa zainteresovanim stranama ključan je element naših pristupa inovacijama i upravljanju rizicima i pomaže nam da kontinuirano razvijamo našu strategiju održivosti i izveštavanja.
Kontinuirano vodimo intenzivan dijalog sa našim zainteresovanim stranama kako bismo prepoznali njihova očekivanja od nas i ispunili ih.
Dok razvijamo našu strategiju održivosti, nastavljamo da koristimo sveobuhvatnu anketu zainteresovanih strana koja je sprovedena 2021. godine. Anketa je potvrdila važnost integracije održivosti u sve naše aktivnosti za naše ciljne grupe i pokazala da naši akteri smatraju da je Henkel dobro pozicioniran da se bavi pitanjima održivosti. Uveli smo našu strategiju održivosti 2022. godine i nastavili da je razvijamo u saradnji sa međunarodnim partnerima.
U 2023. godini, takođe smo radili sa raznim spoljnim partnerima u našim strateškim oblastima. Što se tiče prirodnih sirovina, na primer, sproveli smo analizu kako bismo identifikovali naš uticaj, rizike i zavisnosti u vezi sa biodiverzitetom u celom našem lancu vrednosti. Sa društvene strane, naše mere su uključivale procenu društvenog uticaja. Svrha ove procene je bila da kombinuje različite perspektive zemalja u kojima poslujemo i naše društvene aktivnosti kako bi se formirala opšta slika.