Održivost

Kao pionir u oblasti održivosti, Henkel želi da podstakne nova rešenja za održivi napredak i razvija svoje poslovanje na odgovoran i ekonomski uspešan način. To obuhvata sve aktivnosti naše kompanije – duž celokupnog lanca vrednosti.

Strateški okvir za ostvarenje ambicije održivog poslovanja 2030+

Henkelova strategija održivosti direktan je odraz posvećenosti kompanije principu „Svrsishodnog rasta“. Posvećeni smo stvaranju veće vrednosti za naše zainteresovane strane, odgovornom i uspešnom razvoju poslovanja i jačanju naše vodeće uloge u oblasti održivosti.  

Naša strategija održivosti se okreće oko sprovođenja naših ambicija kroz konkretne mere i projekte. U našem Strateškom okviru za ostvarenje ambicije održivog poslovanja 2030+ razvili smo dugoročne ambicije u tri dimenzije – Regenerativne planeteUspešne zajednicePartnera od poverenja

NAŠA SVRHA

Pioneers at heart for the good of generations. 

TRANSFORMATIONAL IMPACT FOR THE GOOD OF GENERATIONS

(TRANSFORMACIONI UTICAJ ZA DOBROBIT GENERACIJA) 



REGENERATIVNA PLANETA
Težimo postizanju cirkularne ekonomije, budućnosti sa nultom neto emisijom i regeneraciji prirode.
 

 KLIMA 
Postati kompanija sa nultom neto emisijom putem dekarbonizacije našeg poslovanja i sirovina.

 CIRKULARNOST 
Unaprediti cirkularnost kroz naše proizvode, ambalaže i tehnologije.

 PRIRODA 
Zaštititi i obnoviti biodiverzitet sa fokusom na šume, zemlju i vodu, i osigurati odgovorno upravljanje resursima.
 

Proizvodi



USPEŠNE ZAJEDNICE 
Aktivno doprinosimo boljem životu ljudi kroz naše poslovanje i brendove. 
 

 RAVNOPRAVNOST
Osnažiti raznolikost, jednakost i inkluziju, poštovati ljudska prava i unaprediti živote ljudi.

 OBRAZOVANJE
Podržati učenje i obrazovanje tokom celog života, i motivisati ljude da preduzmu korake za održivost.

 DOBROBIT 
Negovati zdravlje i dobrobit, i pomoći društveni napredak.

 

Ljudi



PARTNER OD 
POVERENJA 
Posvećeni smo kvalitetu i bezbednosti proizvoda, istovremeno osiguravajući poslovni uspeh sa integritetom. 
 

  PERFORMANSE 
Pouzdano pružati najbolje performanse proizvoda u klasi i hemijsku bezbednost kao osnove našeg poslovnog uspeha.

 TRANSPARENTNOST 
Integrisati održivost u naše upravljanje poslovanjem sa transparentnim izveštavanjem, objavama i angažovanjem. 

 SARADNJA
Povećati uticaj održivosti u saradnji sa našim partnerima, što dovodi do odgovornih poslovnih praksi u našem lancu snabdevanja.

Partnerstva

Regenerativna planeta

Nalazimo se na putu ka ekološkoj transformaciji našeg poslovnog modela. Kako bismo ostvarili ovu ambiciju, nameravamo da transformišemo naše procese, proizvode i korišćenje sirovih materijala kako bismo imali budućnost sa neto nultom emisijom i efikasnijom upotrebom resursa. Fokusiramo se na mere za ublažavanje klimatskih promena, funkcionalnu cirkularnu ekonomiju i zaštitu prirode i biodiverziteta.

Klima

Postati poslovanje sa neto nultom emisijom gasova dekarbonizacijom naših poslovanja i sirovina. 

  • Henkel je definisao plan za postizanje neto nulte stope emisije koji ide ruku pod ruku sa proširenim ciljevima za smanjenje emisija gasova staklene bašte u lancu vrednosti.
  • Da bi postigao cilj neto nulte stope emisije, Henkel se obavezao da će ispuniti sledeće ciljeve, koje je  potvrdila inicijativa Ciljevi zasnovani na nauci (SBTi):  
    • smanjenje apsolutnih emisija gasova sa efektom staklene bašte (GHG) za Scope 1 i 2 za 42 odsto do 2030. (osnovna godina: 2021.)
    • smanjenje apsolutnih emisija GHG za Scope 3 za 30 odsto do 2030. (osnovna godina: 2021.)  
    • smanjenje apsolutnih emisija GHG za Scope 1, 2 i 3 za 90 odsto do 2045. (osnovna godina: 2021.).
  • Da bi ublažio direktne emisije na svojim lokacijama, Henkel će nastaviti da povećava energetsku efikasnost i pokriva preostale energetske potrebe obnovljivim izvorima energije sve više i više. Udeo kupljene električne energije koju Henkel dobija iz obnovljivih izvora već iznosi 89 odsto širom sveta.

Cirkularna ekonomija

Unapređenje cirkularnosti kroz naše proizvode, ambalažu i tehnologije.

Naše ambicije i ciljevi za pakovanja

  • 100 odsto Henkelove ambalaže dizajnirano je i razvijeno tako da optimizuje mogućnost reciklaže ili ponovne upotrebe do 2025.2
  • Želimo da kontinuirano doprinosimo pravilnom odlaganju i reciklaži otpada od ambalaže, čime sprečavamo da on dospe u životnu sredinu. Kako bismo to postigli, podržavamo inicijative za prikupljanje i reciklažu otpada. Ulažemo u inovativna rešenja i tehnologije koje unapređuju infrastrukturu i informisanost potrošača radi poboljšanja procesa reciklaže.
  • Želimo da pružimo kontinuiranu podršku u obezbeđivanju da se sav ambalažni otpad adekvatno odloži i reciklira, čime se sprečava da uđe u okolinu. Da bismo to postigli, podržavamo inicijative za prikupljanje i reciklažu otpada. Ulažemo u inovativna rešenja i tehnologije koji podržavaju unapređenu infrastrukturu i informisanost potrošača kako bi pokrenuli proces reciklaže. 

  

Do kraja 2024. godine, 89 odsto Henkelove ambalaže već je bilo dizajnirano za reciklažu ili ponovnu upotrebu*. Udeo reciklirane plastike u ambalaži za potrošačku robu globalno je iznosio 25 odsto.

Inicijative i partnerstva

Napredak ka održivosti ambalaže moguć je samo ukoliko kompanije duž čitavog lanca vrednosti sarađuju. Stoga Henkel učestvuje u različitim partnerstvima i međuindustrijskim inicijativama. Nekoliko primera:

  • Učestvujemo u New Plastics Economy inicijativi fondacije Ellen MacArthur, koja okuplja interesne strane da preispitaju budućnost plastike i pruže ideje za podsticanje kružne ekonomije.
  • U Koaliciji za akciju o plastičnom otpadu, koja je nastala iz Foruma za proizvode robe široke potrošnje (CGF) 2020. godine, Henkel sarađuje s drugim kompanijama na osnovu Zlatnih pravila dizajna kako bi razvila pristup koji je više usmeren na reciklažu u dizajnu i obradi plastične ambalaže u industriji potrošačkih proizvoda.
  • Henkel takođe aktivno podržava „Poslovnu koaliciju za globalni sporazum o plastici“ Ujedinjenih nacija o zagađenju plastikom. U saradnji sa više od 170 drugih globalnih kompanija, učestvujemo u procesu koji uključuje više zainteresovanih strana radi postizanja globalnog sporazuma o održivoj upotrebi, vraćanju i recikliranju plastike.

Priroda

Zaštita i obnova biodiverziteta s fokusom na šume, zemljište i vodu, uz obezbeđivanje odgovornog upravljanja resursima:

  • Posvećeni smo nabavljanju naših sirovina na održiv način, a ne kroz seče šuma. Naš cilj je da se spreči krčenje primarnih i sekundarnih šuma sa značajnom ekološkom vrednošću.
  • Jedan od naših ciljeva za palmino ulje do 2025. godine jeste da 100 odsto naših potreba pokrijemo uljima čije je odgovorno snabdevanje sertifikovano ili eksterno potvrđeno. U fiskalnoj 2024. godini, 97 odsto naše ukupne potražnje za palminim uljem i uljem palminih koštica, kao i derivatima koji se pretežno koriste u Henkelu, nabavljeno je kao sertifikovana sirovina u skladu sa RSPO modelom bilansa mase.
  • Pored toga, postavili smo cilj da smanjimo povlačenje vode po toni proizvoda za 35 odsto do 2025. godine. Do kraja 2024. uštedeli smo 23 odsto.

Uspešne zajednice

Radimo sve što možemo da pomognemo ljudima da imaju bolji život. Naša društvena odgovornost je da podstičemo jednakost, osnažimo raznolikost i poštujemo ljudska prava. Našim zaposlenima nudimo mogućnosti učenja tokom celog života i atraktivno i zdravo radno okruženje.
Zagovaramo napredak u društvu i pristup obrazovanju širom sveta, i pružamo pomoć u kriznim situacijama.

Jednakost

Jačanje raznolikosti, jednakosti i inkluzije, poštovanje ljudskih prava i unapređenje životnih uslova ljudi: 

  • Uvereni smo da raznolika radna snaga, kao i otvorena korporativna kultura puna poštovanja, jesu važni faktori uspeha u globalizovanom svetu.
  • Naša ambicija je da kontinuirano povećavamo udeo žena u kompaniji na svim nivoima. Udeo žena na rukovodećim pozicijama iznosio je 42 odsto u 2024. godini.
  • Takođe, želimo da poboljšamo životne uslove malih poljoprivrednika. Od 2013. godine sarađujemo sa organizacijom civilnog društva Solidaridad na odgovarajućim inicijativama u Gani, Hondurasu, Indoneziji, Kolumbiji, Meksiku, Nikaragvi i Nigeriji.

Obrazovanje

Podrška učenju i obrazovanju zaposlenih tokom celog života, i omogućavanju potrošačima da preduzmu korake radi održivosti:

  • Želimo da dodatno promovišemo posvećenost održivosti kod naših zaposlenih i nudimo sveobuhvatne obuke kao deo našeg holističkog programa angažovanja „Održivost u srcu“.
  • Pored toga, posvećeni smo tome da dodatno proširimo naše programe za obrazovanje zajednice i volontiranje. Već smo premašili naš glavni cilj da dopremo do 30 miliona ljudi do 2030. u sklopu ove obaveze (polazna 2010. godina).

Dobrobit

Negovanje zdravlja i dobrobiti zaposlenih, partnera i potrošača, i podrška postizanju društvenog napretka kroz naše brendove:

  • Podstičemo zdravlje naših zaposlenih kako bismo doprineli stvaranju agilne i visokoefikasne organizacije. U tom cilju oslanjamo se na globalno ujednačene standarde zdravlja i bezbednosti i pružamo programe zdravstvene i preventivne zaštite. Kao ključni cilj naše strategije održivosti, težimo da obuhvatimo više od 90 odsto naših zaposlenih širom sveta.
  • Ostajemo posvećeni našem dugoročnom cilju nulte stope nezgoda i želimo da poboljšamo bezbednost na radu za 60 odsto do kraja 2025. u odnosu na 2010. godinu. U 2024. godini zabeležili smo 0,47 povreda na radu na milion radnih sati naših zaposlenih, što predstavlja poboljšanje od 47 odsto u odnosu na osnovnu godinu 2010.

Partner od poverenja

Pozivamo se na našu korporativnu kulturu orijentisanu na vrednosti i našu naučno-tehnološku ekspertizu kako bismo osnažili naše rezultate, a da pritom zadržimo naš integritet. Pružamo bezbedne proizvode i tehnološka rešenja, najbolje u klasi, našim kupcima i potrošačima. Integrišemo održivost u naš asortiman i u naše poslovne procese i našim akcionarima pružamo transparentno izveštavanje o ovoj temi.

Performanse

Pouzdana isporuka najboljih performansi proizvoda u klasi i hemijske bezbednosti kao osnova našeg poslovnog uspeha:

  • Naša ambicija je da svaki novi proizvod doprinese održivosti.
  • Naš cilj za 2030. je da utrostručimo kreiranu vrednost u odnosu na ekološki otisak našeg poslovanja.

Transparentnost

Integracija održivosti u naše poslovno upravljanje kroz transparentno izveštavanje, objavljivanje podataka i angažovanje:

  • Jedan od naših ciljeva za palmino ulje do 2025. godine jeste puna transparentnost i mogućnost praćenja porekla palminog (i palminih koštica) ulja. U 2024. godini uspeli smo da povećamo stopu mogućnosti praćenja na 94 odsto do mlinova i na 64 odsto do plantaža, u okviru istraživanja o transparentnosti naših lanaca snabdevanja sastojcima na bazi palme.
  • Težimo da merimo održivu transformaciju našeg portfolija proizvoda. Naša poslovni sektor Adhezivi Tehnologije objavio je revidirane rezultate u 2023. godini kako bi procenila održivost svog portfolija proizvoda. Naš sektor Consumer Brands radi na sličnom procesu za procenu portfolija u oblasti potrošačke robe.
  • Takođe smo postigli izvanredne rezultate u ESG ocenama u 2024. godini, uključujući ocene Morningstar Sustainalytics i EcoVadis, u kojima se Henkel svrstao među 5 odsto najbolje ocenjenih kompanija.

Saradnja

Povećanje uticaja održivosti zajedno s našim partnerima, što dovodi do odgovornih poslovnih praksi u našim lancima snabdevanja:

  • Naša kontinuirana ambicija je 100 procenata odgovorno snabdevanje zajedno sa našim partnerima. Oko 97 procenata našeg obima nabavke u oblastima pakovanja, sirovina i ugovornih proizvođača pokriveno je našim procesom odgovornog snabdevanja.
  • Kao jedan od osnivača industrijske inicijative „Zajedno za održivost“ (Together for Sustainability – TfS), Henkel je doprineo razvoju smernica za ugljenični otisak proizvoda (Product Carbon Footprint – PCF), koje omogućavaju dobavljačima i kompanijama da preciznije procene svoje emisije. Nedavno ažurirane smernice objedinjavanju postojeće metode izračunavanja PCF-a, uzimajući u obzir specifičnosti hemijske industrije, i omogućavaju poslovnim i industrijskim kupcima, kao i potrošačima, da u budućnosti uspostave direktnu uporedivost i procene uticaj proizvoda na klimu.  U 2024. godini inicijativa TfS pokrenula je standardizovanu platformu za razmenu podataka („PCF Exchange“), koja omogućava dobavljačima i kompanijama da generišu i bezbedno razmenjuju podatke o emisijama ugljenika u svojim lancima snabdevanja.

1 Granica cilja obuhvata biogene emisije povezane sa zemljištem i uklanjanje emisija iz sirovina za bioenergiju.

Saopštenja za javnost

Usluge i preuzimanja