Napredna cirkularnost kroz naše proizvode, pakovanja i tehnologije.
Do kraja 2023. godine, 87 odsto Henkelove ambalaže već je bilo moguće reciklirati ili ponovo upotrebiti*, a udeo reciklirane plastike u ambalaži robe široke potrošnje iznosio je 19 odsto širom sveta.
Inicijative i partnerstva
Napredak ka održivosti ambalaže moguć je samo ukoliko kompanije duž čitavog lanca vrednosti sarađuju. Stoga Henkel učestvuje u različitim partnerstvima i međuindustrijskim inicijativama. Nekoliko primera:
- Učestvujemo u New Plastics Economy inicijativi fondacije Ellen MacArthur, koja okuplja interesne strane da preispitaju budućnost plastike i pruže ideje za podsticanje kružne ekonomije.
- U Koaliciji za akciju o plastičnom otpadu, koja je nastala iz Foruma za proizvode robe široke potrošnje (CGF) 2020. godine, Henkel sarađuje s drugim kompanijama na osnovu Zlatnih pravila dizajna kako bi razvila pristup koji je više usmeren na reciklažu u dizajnu i obradi plastične ambalaže u industriji potrošačkih proizvoda.
- Henkel takođe aktivno podržava „Poslovnu koaliciju za globalni sporazum o plastici“ Ujedinjenih nacija o zagađenju plastikom. U saradnji sa više od 170 drugih globalnih kompanija, učestvujemo u procesu koji uključuje više zainteresovanih strana radi postizanja globalnog sporazuma o održivoj upotrebi, vraćanju i recikliranju plastike.
Priroda
Zaštita i oporavak biodiverziteta, sa fokusom na šume, zemlju i vode, pomoću korišćenja više regenerativnih sastojaka i zaštite resursa:
- Posvećeni smo nabavljanju naših sirovina na održiv način, a ne kroz seče šuma. Naš cilj je da se spreči krčenje primarnih i sekundarnih šuma sa značajnom ekološkom vrednošću.
- Jedan od naših ciljeva za palmino ulje do 2025. godine je pokriti 100 procenata naših potreba uljima čije je odgovorno snabdevanje sertifikovano ili eksterno potvrđeno. U fiskalnoj godini 2023, obezbedili smo 96 procenata ukupne potražnje za palminim uljem i uljem iz palminih koštica, kao i njihovim derivatima, koji se uglavnom koriste u Henkelu, kao sertifikovane sirovine prema modelu RSPO masovnog bilansa.
- Pored toga, zacrtali smo cilj da smanjimo potrošnju vode po toni proizvoda za 35 odsto do 2025. Do kraja 2023. godine, uštedeli smo 24 odsto.
Uspešne zajednice
Radimo sve što možemo da pomognemo ljudima da imaju bolji život. Naša društvena odgovornost je da podstičemo jednakost, osnažimo raznolikost i poštujemo ljudska prava. Našim zaposlenima nudimo mogućnosti učenja tokom celog života i atraktivno i zdravo radno okruženje.
Zagovaramo napredak u društvu i pristup obrazovanju širom sveta, i pružamo pomoć u kriznim situacijama.
Jednakost
Osnažiti raznolikost, jednakost i inkluziju, poštovati ljudska prava i unaprediti živote ljudi:
- Uvereni smo da raznolika radna snaga, kao i otvorena korporativna kultura puna poštovanja, jesu važni faktori uspeha u globalizovanom svetu.
- Naš cilj je da stalno uvećavamo udeo žena u kompaniji na svim nivoima, i ambicija nam je da postignemo rodnu jednakost na svim nivoima uprave do 2025. Udeo žena na menadžerskim pozicijama bio je 39,5 odsto u 2023.
- Pored toga, želimo da unapredimo živote malih poljoprivrednika. Od 2013. godine sarađujemo sa razvojnom organizacijom Solidaridad na odgovarajućim inicijativama u Gani, Hondurasu, Indoneziji, Kolumbiji, Meksiku, Nikaragvi i Nigeriji.
Obrazovanje
Podrška učenju i obrazovanju zaposlenih tokom celog života, i omogućavanju potrošačima da preduzmu korake radi održivosti:
- Želimo da dodatno promovišemo posvećenost održivosti kod naših zaposlenih i nudimo sveobuhvatne obuke kao deo našeg holističkog programa angažovanja „Održivost u srcu“.
- Pored toga, posvećeni smo tome da dodatno proširimo naše programe za obrazovanje zajednice i volontiranje. Već smo premašili naš glavni cilj da dopremo do 30 miliona ljudi do 2030. u sklopu ove obaveze (polazna 2010. godina).
Dobrobit
Negovanje zdravlja i dobrobiti zaposlenih, partnera i potrošača, i podrška postizanju društvenog napretka kroz naše brendove:
- Ojačavamo zdravlje i vitalnost naših zaposlenih kao osnovu agilne i efikasne organizacije. Sa tim ciljem, primenjujemo ujednačene globalne standarde za zaštitu zdravlja i nudimo ciljane programe za promociju zdravlja i prevenciju. Kao ključni cilj naše strategije održivosti, nameravamo da dopremo do više od 90 odsto naših zaposlenih širom sveta.
- Ostajemo posvećeni našem dugoročnom cilju da imamo nula nezgoda i želimo da unapredimo našu bezbednost na radu za 60 odsto do kraja 2025. u odnosu na 2010. U 2023. godini imali smo 0,7 incidenata na radnom mestu na milion radnih sati naših zaposlenih. To je za 42 odsto bolje u odnosu na polaznu godinu 2010.
Partner od poverenja
Pozivamo se na našu korporativnu kulturu orijentisanu na vrednosti i našu naučno-tehnološku ekspertizu kako bismo osnažili naše rezultate, a da pritom zadržimo naš integritet. Pružamo bezbedne proizvode i tehnološka rešenja, najbolje u klasi, našim kupcima i potrošačima. Integrišemo održivost u naš asortiman i u naše poslovne procese i našim akcionarima pružamo transparentno izveštavanje o ovoj temi.
Performanse
Pouzdana isporuka najboljih performansi proizvoda u klasi i hemijske bezbednosti kao osnova našeg poslovnog uspeha:
- Naša ambicija je da svaki novi proizvod doprinese održivosti.
- Naš cilj za 2030. je da utrostručimo kreiranu vrednost u odnosu na ekološki otisak našeg poslovanja.
Transparentnost
Integrisati održivost u upravljanje našim poslovanjem sa transparentnim izveštavanjem, objavljivanjem i angažovanjem:
- Jedan od naših ciljeva za palmino ulje za 2025. godinu jeste da uspostavimo potpunu sledljivost palminog ulja (od semenke). Tokom 2023. povećali smo stopu sledljivosti do fabrike na 89 odsto i stopu sledljivosti do plantaža na 52 odsto udružujući se sa našim dobavljačima da mapiramo naš zajednički lanac snabdevanja zasnovan na palminom ulju.
- Trudimo se da merimo održivu transformaciju našeg portfolija proizvoda. Naš poslovni sektor Adhezivi Tehnologije objavio je proverene rezultate 2023. godine kako bi ocenio održivost svog portfolija proizvoda. Naš sektor Consumer Brands radi na sličnom procesu kako bi ocenio portfolio u oblasti robe široke potrošnje.
- Takođe smo postigli izvanredne rezultate u ESG ocenama 2023. godine, uključujući ocene Sustainalytics-a i EcoVadis-a, u kojima je Henkel među prvih 1 procenat ocenjenih kompanija.
Saradnja
Povećanje uticaja održivosti zajedno s našim partnerima, što dovodi do odgovornih poslovnih praksi u našim lancima snabdevanja:
- Naša kontinuirana ambicija je 100 procenata odgovorno snabdevanje zajedno sa našim partnerima. Oko 97 procenata našeg obima nabavke u oblastima pakovanja, sirovina i ugovornih proizvođača pokriveno je našim procesom odgovornog snabdevanja.
- Kao osnivački član industrijske inicijative „Together for Sustainability“ (TfS), Henkel je doprineo razvoju smernica o ugljeničnom otisku proizvoda (PCF) koje omogućavaju dobavljačima i kompanijama da zajedno izračunaju svoj ugljenični otisak i tako doprinesu dekarbonizaciji hemijske industrije. U 2023. godini, TfS je pokrenuo IT platformu koja omogućava deljenje PCF uzvodno u lancu proizvodnje.
*Izuzev proizvoda čiji sastojci ili talog mogu da utiču na mogućnost recikliranja, ili zagade tokove reciklaže.