STRATEŠKI OKVIR

Mi oblikujemo našu budućnost u skladu sa dugoročnim strateškim okvirom zasnovanim na našoj svrsi i vrednostima.

Ovim strateškim okvirom jasno stavljamo fokus na svrsishodan rast. To znači: Cilj nam je da stvorimo superiornu vrednost za naše kupce i potrošače kako bismo nadrasli naša tržišta, ojačali lidersku poziciju u domenu održivosti, i da pomognemo našim zaposlenima da se razvijaju u okviru Henkela i na ličnom i na poslovnom nivou. 

Ključni elementi našeg strateškog okvira su pobednički portfolio snažnih brendova i rešenja, jasna konkurentna prednost u oblastima inovacije, održivosti i digitalizacije, kao i poslovni modeli spremni za budućnost - podržano snažnim temeljima kulture saradnje i osnaženim ljudima.

USPEH U NOVOJ DECENIJI

SVRSISHODAN RAST

Shaping our Future - Thumbnail

Rigorozno oblikovanje pobedničkog portfolia

Uspešan portfolio ključan je za održiv i profitabilan poslovni uspeh. Baš zato stalno razvijamo naš portfolio brendova i poslovanja kao deo aktivnog upravljanja portfoliom – posebno u svetlu najavljenih i od tada sprovedenih mera za portfolio u našem integrisanom poslovnom sektoru Consumer Brands. Istovremeno, aktivnosti spajanja i akvizicija u oba poslovna sektora ostaju sastavni deo naše strategije, podržane našim snažnim bilansom stanja.

Ubrzavanje razvoja učinkovitih inovacija

Želimo da ubrzamo razvoj učinkovitih inovacija i usvajanje unapređenog pristupa inovacijama, na primer, korišćenjem digitalnih aplikacija i podataka kako bismo brže i bolje razumeli ponašanje potrošača i tržišne trendove. Donošenje odluka u čitavoj organizaciji odvija se blizu tržišta. U saradnji sa eksternim partnerima sve više koristimo potencijal otvorenih inovacija, primenjujemo agilne metode i nastavljamo da ulažemo u inovacione centre. Dosledno ulažemo u inovacije i brendove u ključnim kategorijama i regionima. 

Podstičemo održivost kao element koji nas istinski odvaja od konkurencije 

Želimo da podstaknemo razvoj održivosti kao element koji nas istinski odvaja od konkurencije. Održivost je ključna za stvaranje konkurentske prednosti, omogućavanje rasta poslovanja i generisanje vrednosti za naše kupce, potrošače i sve naše zainteresovane strane. 

Kako bismo podstakli održivi razvoj, postavili smo sebi ambiciozne ciljeve u našem Strateškom okviru za ostvarenje ambicije održivog poslovanja 2030+, koji se oslanja na dosadašnji napredak i koje dosledno sprovodimo. U njemu smo uključili različite dimenzije ESG-a i definisali ključne oblasti fokusa: 

  • Regenerativna planeta: Težimo ka postizanju cirkularne ekonomije, klimatski neutralne budućnosti i obnavljanju prirode. Zarad tog cilja, mi dalje razvijamo naše poslovne aktivnosti kako bismo podstakli razvoj rešenja u oblastima klime, cirkularnosti i prirode.
  • Uspešne zajednice: Aktivno doprinosimo tome da ljudi mogu da vode bolji život kroz naše poslovanje i brendove. U tom cilju, fokusiramo se na ravnopravnost, obrazovanje i dobrobit. 
  • Partner od poverenja: Posvećeni smo obezbeđivanju kvaliteta i bezbednosti naših proizvoda, dok istovremeno osiguravamo poslovni uspeh s integritetom, uz fokus na performanse, transparentnost i saradnju.

Koristićemo prednosti naših specifičnih kvaliteta, kao što je inovacioni potencijal naših poslovnih jedinica i sveobuhvatno znanje naših zaposlenih, kao i raznih kontaktnih tačaka naših proizvoda i kupaca i potrošača. Ocene u relevantnim rejtinzima održivosti pružaju važnu i nepristrasnu potvrdu i priznanje naših dostignuća i napretka.

Unapređujemo stvaranje vrednosti za kupce i potrošače kroz digitalizaciju

Koristimo prilike koje nudi digitalizacija kako bismo povećali dodatnu vrednost za naše kupce i potrošače, kroz direktnu komunikaciju sa našim potrošačima, sa ciljem da povećamo digitalnu prodaju. U tom procesu gradimo skup stručnjaka za digitalizaciju uz pomoć ciljane podrške. Na kraju, želimo da ojačamo svoj digitalni poslovni fokus i povećamo efikasnost. U tom smislu, naša digitalna jedinica Henkel dx, koja je osnovana 2019. godine sa ciljem okupljanja digitalnih i IT timova u Henkelu, je od ključnog značaja.

Kontinuirano optimizujemo operativne modele

Nastojimo da kontinuirano optimizujemo svoje modele poslovanja i pritom stalno unapređujemo konkurentnost naših procesa i struktura. Želimo da povećamo blizinu kupcima i potrošačima, uspostavimo brže procese donošenja odluka i ostvarimo dalje povećanje efikasnosti.

Jačamo našu kulturu saradnje

Snažna korporativna kultura, zajedničke vrednosti i jasno shvatanje saradnje kao snažnog tima ključni su za nastavak uspešnog pokretanja našeg plana rasta. Važni stubovi toga su naša svrha – Pioneers at heart for the good of generations – i naše obaveze kao lidera (Leadership Commitments) koje ujedinjuju sve zaposlene širom sveta. Verujemo da je kulturna transformacija stalan proces u kom se fokusiramo na saradnju i osnaživanjepodstičemo usavršavanje naših zaposlenih radi sticanja budućih veština i omogućavamo im da se neprestano razvijaju.