Izveštaj o održivosti za 2024. godinu
- Klimatska akcija: Smanjenje emisija CO2 u proizvodnji po toni proizvoda za 64 odsto (polazna godina: 2017.)
- Cirkularna ekonomija: Porast upotrebe reciklirane plastike u proizvodima široke potrošnje do 25 odsto
- Jednakost prilika: Značajno više zaposlenih je otišlo na roditeljsko odsustvo 2024. godine; udeo žena u rukovodstvu popeo se na 42 odsto
- Pošteni uslovi rada: nove dodatne procene su predstavljene kako bi se osigurale zarade dovoljne za dostojan život
- Upravljanje: Prvi izveštaj o održivosti koji primenjuje sve zahteve za sadržaj Evropskih standarda izveštavanja o održivosti (European Sustainability Reporting Standards, ESRS)
Henkel je danas objavio svoj izveštaj o održivosti za 2024. godinu. Kompanija je napredovala, posebno u oblastima zaštite klime i cirkularne ekonomije, ali i društvenih pitanja. Već ove godine, Henkel dobrovoljno objavljuje izveštaj u skladu sa zahtevima nove Direktive o izveštavanju o korporativnoj održivosti (Corporate Sustainability Reporting Directive, CSRD) Evropske unije i njenih Evropskih standarda izveštavanja o održivosti (European Sustainability Reporting Standards, ESRS).
„Neverovatno smo napredovali i predstavili opipljiva poboljšanja u domenu održivosti tokom prošle godine – širom svih oblasti naše strategije za održivost,“ izjavio je Karsten Knobel (Carsten Knobel), izvršni direktor Henkela. „Čak i tokom izazovnih perioda, držali smo se naših osnovnih vrednosti: kroz naše proizvode, procese i doprinos društvu, posvećeni smo stvaranju održivijeg sveta. Ovo se takođe ogleda i u našoj mapi aktivnosti za dostizanje nulte neto emisije koja ima za cilj da smanji emisiju gasova staklene bašte za 90 odsto do 2045. godine.“
„Ponosna sam na naš napredak u ključnim inicijativama održivosti,“ kaže Silvi Nikol (Sylvie Nicol), izvršna potpredsednica za ljudske resurse, infrastrukturu i održivost. „Na primer, 2024. godine smo povećali udeo reciklirane plastike u ambalaži naših proizvoda široke potrošnje na 25 odsto. Takođe smo uveli i potpuno plaćeno rodno neutralno roditeljsko odsustvo u trajanju od najmanje osam nedelja za naše zaposlene širom sveta – što je naišlo na odlične reakcije. Dodatno smo implementirali prvi izveštaj o održivosti koji je sačinjen u skladu sa zahtevima vezanim za sadržaj novih ESRS-a, koji je takođe poboljšao i naše interne procese.“
Novi ciljevi za klimatsku zaštitu
Do kraja prošle godine, Henkel je smanjio emisije CO2 u svojoj proizvodnji po toni proizvoda za 64 odsto u poređenju sa osnovnom 2017. godinom i povećao količinu kupljene energije iz obnovljivih izvora na 47 odsto. Henkel je takođe odredio ciljeve za nulte neto emisije prošle godine, koji obuhvataju veći deo lanca vrednosti nego prethodni klimatski ciljevi kompanije. Do 2045. godine, Henkelov cilj je da smanji apsolutne emisije gasova sa efektom staklene bašte (GHG) iz opsega 1, 2 i 3 za 90 odsto. Od kratkoročnih klimatskih ciljeva, Henkel planira da smanji apsolutne emisije GHG iz opsega 1 i 2 za 42 odsto i iz opsega 3 za 30 odsto do 2030. godine (u poređenju sa 2021.). Novi ciljevi su potvrđeni od strane Science Based Targets initiative (SBTi), organizacije za klimatske promene koja podržava kompanije u postavljanju ciljeva smanjenja GHG emisija koji su u skladu sa Pariskim klimatskim sporazumom. Do kraja 2024. godine, Henkel je smanjio svoje GHG emisije za 20 odsto u okviru obima 1, 2 i 3 (u poređenju sa 2021. godinom).
Kako bi dodatno dekarbonizovao lanac vrednosti i unapredio hvatanje CO2 emisija u lancu snabdevanja (opseg 3), Henkel je prošle godine ubrzao svoj program angažovanja za globalne dobavljače. On prikuplja podatke o emisijama i definiše specifične mere za smanjenje emisija.
Rešenja za održivu ambalažu
Henkel je dodatno povećao udeo reciklirane plastike u ambalaži svojih proizvoda široke potrošnje na 25 odsto. Kompanija očekuje da će do kraja ove godine taj procenat dostići 30 odsto.
Naredna dva primera ističu ovaj napredak: U Evropi, Henkel je uvećao udeo recikliranog materijala nakon potrošnje u ambalaži za tečne deterdžente i proizvode za negu kose na najmanje 50 odsto. To uključuje brendove kao što su Persil, Weißer Riese, Spee i Gliss. U Severnoj Americi, kompanija je uvela novu ambalažu za tečni sapun za ruke Dial, koja je sada napravljena od 100 odsto reciklirane plastike.
Henkel takođe želi da dizajnira svu potrošačku ambalažu tako da može da se reciklira u potpunosti. Do kraja 2024. godine, ovaj udeo je dostigao 89 odsto.
Henkel postavlja nove standarde za održiviju ambalažu svojim inovacijama u lepkovima svog poslovnog sektora Adhezivi Tehnologije. Na primer, novi topljeni lepak brenda Technomelt, koji se koristi, između ostalog, za pakovanje hrane, sastoji se od najmanje 49 odsto bioloških sirovina. Istovremeno, za kupce je tokom faze primene proizvoda potrebno znatno manje energije.
Jednake prilike i fer radni uslovi
Prekretnica u oblasti raznolikosti i jednakosti je program rodno neutralnog roditeljskog odsustva, koji je kompanija uvela za svih svojih 47.000 zaposlenih širom sveta. Ovaj program garantuje minimalno osam nedelja potpuno plaćenog roditeljskog odsustva i primenjuje se na sve porodične zajednice, uključujući usvojenu decu ili hraniteljske porodice, LGBTQ+ parove i samohrane roditelje. Reakcija na ovu ponudu bila je vrlo pozitivna; oko 30 odsto više zaposlenih širom sveta iskoristilo je roditeljsko odsustvo u odnosu na prethodnu godinu.
Pored toga, Henkel je uspeo da poveća udeo žena u rukovodstvu na 42 odsto.
Kao deo svoje posvećenosti obezbeđivanju poštenih radnih uslova, kompanija je uvela dodatnu godišnju evaluaciju kako bi osigurala da naknade za Henkel zaposlene širom sveta ostanu dosledno usklađene s lokalnim standardima plate potrebne za dostojanstven život.
Spoljašnje priznanje za postignuća u oblasti održivosti
Spoljne, nezavisne rejting agencije ponovo su prepoznale napredak Henkela u oblasti održivosti. Između ostalog, ESG rejting agencija EcoVadis dodelila je Henkelu zlatnu medalju. Ovo čini Henkel jednom od pet odsto najbolje ocenjenih kompanija. Pored toga, Henkel je od strane Morningstar Sustainalytics prepoznat kao najbolje ocenjena kompanija za postignuća u oblasti održivosti. Kompanija je takođe dobila još jednu nagradu od Corporate Knights u okviru svog globalnog rangiranja 100 najodrživijih kompanija na svetu za 2025. godinu. Henkel je takođe osvojio Nagradu za održivu budućnost 2024. koju dodeljuju F.A.Z. Institut i Cision Germany za niz godina kredibilne komunikacije na temu održivosti.