Prognoza za finansijsku 2024. godinu potvrđena
- Prodaja Grupe porasla je na oko 5,5 milijardi evra, organski rast 3,3 odsto
- Rast organske prodaje podstaknut rezultatima obe poslovne jedinice:
- Adhezivi tehnologije postigli su snažan organski rast od 3,7 odsto
- Consumer Brands zabeležilo je dobar organski rast od 2,7 odsto
- Ambiciozni ciljevi zaštite životne sredine prošireni su putem mape za dostizanje neto nulte stope emisije: Emisija gasova staklene bašte dostići će neto nultu stopu do 2045. godine
- Ponovljene smernice za prodaju i zaradu za fiskalnu 2024. – jasna šansa za postizanje gornje polovine opsega prihoda
U trećem tromesečju 2024. godine, Henkel je ostvario 5,5 milijardi evra prodaje na nivou Grupe. Ovo je u skladu sa snažnim organskim rastom od 3,3 odsto, koji je podstaknut dobrim razvojem cena i celokupno pozitivnim trendom količine na nivou Grupe. Nominalno, prodaja se uvećala za 1,0 odsto u poređenju sa istim tromesečjem prethodne godine.
„Nastavljamo da nižemo uspehe u trećem tromesečju dok istovremeno podstičemo dalji uspešni razvoj Henkela. Obe poslovne jedinice doprinele su daljem organskom rastu. U trećem tromesečju smo ostvarili i snažnu bruto maržu koja nam je omogućila da nastavimo da povećavamo investicije u naša poslovanja i brendove. Prilagođena EBIT marža pokazala je odgovarajući snažan razvoj, što pokazuje da smo na pravom putu sa našom agendom rasta,“ izjavio je Karsten Knobel, Izvršni direktor kompanije Henkel.
„Uvereni smo da će fiskalna 2024. biti još jedna uspešna godina za Henkel i da ćemo ostvariti svoje ciljeve prodaje i zarade, koje smo podigli u toku godine. Zbog toga danas potvrđujemo naše izglede za finansijske rezultate. Podstaknuti snažnim učinkom od početka godine, uviđamo jasnu šansu za dostizanje gornje polovine opsega odgovarajućih prihoda Grupe – ovo se odnosi i na prilagođenu EBIT maržu i na prilagođeni rast EPS.”
Rezultati prodaje na nivou Grupe
Prodaja na nivou Grupe u trećem tromesečju 2024. godine nominalno se povećala za 1,0 odsto na 5.492 miliona evra. Efekti akvizicija/ divesticija povećali su prodaju za 1,2 odsto. Efekti promena kursa valuta imali su negativan uticaj od -3,6 odsto na prodaju. Organski (odnosno, korigovano za kursne razlike i akvizicije/divesticije), prodaja je veća za 3,3 odsto. Ovaj rast je podstaknut dobrim razvojem cena i celokupno pozitivnim trendom količine na nivou Grupe.
U prvih devet meseci 2024. godine, prodaja je ukupno iznosila 16.305 miliona evra. Ovo je jednako nominalnom smanjenju od -0,4 odsto. Organski, Henkel je ostvario snažan rast prodaje od 3,0 odsto, podstaknut razvojem cena i količine.
Takođe u prvih devet meseci 2024. godine, snažan organski rast prodaje kompanije Henkel podstaknut je rezultatima svih regiona uz izuzeće regiona Severne Amerike.
Rezultati prodaje sektora Adhezivi tehnologije
Poslovni sektor Adhezivi tehnologije postigao je prodaju od 2.800 miliona evra u trećem tromesečju 2024. Ovo predstavlja nominalni porast od 3,3 odsto u poređenju sa istim tromesečjem prethodne godine (prethodne godine: 2.711 miliona evra). Organski (odnosno, korigovano za kursne razlike i akvizicije/divesticije), prodaja je porasla za 3,7 odsto. Ovaj porast je podržan snažnim razvojem količine prodaje, dok su cene ostale stabilne u poređenju sa istim tromesečjem prethodne godine. Efekti promena kursne razlike smanjili su prodaju za -3,3 odsto. Akvizicije/divesticije imale su pozitivan uticaj od 2,8 odsto.
U prvih devet meseci 2024. godine, poslovni sektor Adhezivi tehnologije zabeležio je nominalni rast prodaje od 1,1 odsto, na 8.275 miliona evra. Organski, sektor Adhezivi tehnologije postigao je dobar rast prodaje od 2,5 odsto, što je uglavnom bilo podržano rastom
Rezultati prodaje sektora Consumer Brands
U poslovnom sektoru Consumer Brands, prodaja u 3. tromesečju 2024. je iznosila 2.653 miliona evra, što je nominalni pad od -1,6% u poređenju sa istim tromesečjem prethodne godine. Organski (t.j. korigovano na osnovu deviznih kurseva i akvizicija/divesticija), prodaja se povećala za 2,7 posto, zahvaljujući snažnoj cenovnoj komponenti. Aktuelne mere optimizacije portfolija su imale negativan uticaj na količine. Uticaj kursa stranih valuta smanjio je prodaju za -3,9 posto. Akvizicije/divesticije su smanjile prodaju za -0,4 posto.
U prvih devet meseci 2024, prodaja sektora Consumer Brands iznosila je 7.919 miliona evra, što je nominalno smanjenje od -1,8 posto u poređenju sa istim tromesečjem prethodne godine. Organski, prodaja se povećala za 3,7 posto, zahvaljujući cenama.
Neto imovina i finansijska pozicija Grupe
U posmatranom periodu nije došlo do značajnih promena u neto imovini i finansijskoj poziciji Grupe u poređenju sa stanjem na dan 30. juna 2024. godine.
Prognoza za Henkel Grupu
Za fiskalnu 2024. godinu, Henkel očekuje organski rast prodaje od 2,5 do 4,5 posto za Grupu. Za sektor Adhezivi tehnologije, očekuje se organski rast prodaje u rasponu od 2,0 do 4,0 posto. Za sektor Consumer Brands, kompanija predviđa organski porast prodaje od 3,0 do 5,0 posto.
Očekuje se da će korigovani prinos od prodaje (korigovana EBIT marža) biti u rasponu od 13,5 do 14,5 posto. Predviđa se da će koritovani prinos od prodaje biti u rasponu od 16,0 do 17,0 posto za Adhezivi tehnologije i 13,0 do 14,0 procenata za Consumer Brands.
Za korigovani prinos po prioritetnoj akciji (EPS), Henkel očekuje povećanje u rasponu od +20,0 do +30,0 posto pri konstantnom kursu.
Nadalje, imamo sledeća očekivanja za 2024:
- Akvizicije/divesticije: neutralan uticaj na rast nominalne prodaje
- Menjanje prodaje u stranim valutama: negativan uticaj u opsegu od niskog do srednjeg jednocifrenog procenta
- Cene direktnog materijala: ravnomeran razvoj u poređenju sa prosekom prethodne godine
- Troškovi restrukturiranja od 250 do 300 miliona evra
- Odlivi gotovine po osnovu ulaganja u nekretnine, postrojenja i opremu i nematerijalna ulaganja u iznosu od 650 do 750 miliona evra
Ovaj dokument sadrži izjave koje se odnose na buduće poslovanje, finansijske rezultate i druge događaje ili okolnosti u budućnosti koje su važne za Henkelu koje se mogu smatrati izjavama koje se odnose na budućnost. Izjave koje se odnose na budućnost se odlikuju rečima poput „očekivati“, „nameravati“, „planirati“, „predviđati“, „procenjivati“, i sličnim terminima. Ove informacije sadrže izjave koje se odnose na budućnost zasnovane na trenutnim procenama i predviđanjima rukovodstva kompanije Henkel AG & Co. KGaA. Takvim izjavama se na bilo koji način ne garantuje da će se takva očekivanja ostvariti. Budući učinci i rezultati koje će Henkel AG & Co. KGaA i njegova povezana društva stvarno ostvariti zavisi od više rizika i neizvesnosti, i stoga se mogu razlikovati materijalno od izjava koje se odnose na budućnost. Mnogi od ovih faktora su van Henkelove kontrole i ne mogu se precizno predvideti, poput budućeg privrednog ambijenta i radnji rivala i drugih uključenih u tržište. Henkel ne planira niti se obavezuje da ažurira bilo koju izjavu koja se odnosi na budućnost.
Ovaj dokument uključuje dodatne finansijske mere koje nisu jasno definisane u primenjivom okviru finansijskog izveštavanja, i koje su ili mogu biti alternative merama učinaka. Ove dodatne finansijske mere ne bi trebalo posmatrati izolovane ili kao alternative merama Henkelove neto imovine i finansijskih pozicija ili rezultata poslovanja kao što su prikazani u skladu sa primenjivim okvirom finansijskog izveštavanja u svojim konsolidovanim finansijskim izveštajima. Druge kompanije koje izveštavaju ili opisuju slično naslovljene alternativne mere učinaka bi mogle da ih računaju drugačije.
Ovaj dokument je izdat isključivo u svrhe obaveštenja i nije namenjen da služi kao savet za ulaganje ili ponuda za prodajou, ili traženje ponude za kupovinu, bilo kakvih hartija od vrednosti.