04.03.2021.  Diseldorf / Njemačka

Henkelov osvrt na 30 godina uspešnog održivog razvoja

Snažni rezultati i ambiciozni ciljevi u oblasti održivosti za 2025.

  • Henkel objavljuje 30. Izveštaj o održivosti
  • Snažna unapređenja u svim dimenzijama održivosti od 2010.
  • Ambiciozni ciljevi za 2025.

Henkel je danas objavio svoj 30. Izveštaj o održivosti, u kome je naveo svoja postignuća i napredak u oblasti održivosti.

„Za nas u kompaniji Henkel, održivost nije samo deo naše duge tradicije, već i sastavni element naše strateške agende za Svrsishodan rast. U 2010. smo definisali našu dugoročnu Strategiju održivosti i ciljeve sve do 2030. i ponosni smo na napredak koji smo od tada ostvarili. Postigli smo većinu naših ciljeva, i čak premašili neke od njih,“ rekao je Karsten Knobel, Izvršni direktor kompanije Henkel. „Putem održivih inovacija u okviru našeg poslovanja sa potrošačkim i industrijskim proizvodima, nameravamo da stvorimo izvanrednu vrednost kako bismo nadmašili rast naših tržišta, dok osnažujemo našu vodeću ulogu u oblasti održivosti.“

„Globalna pandemija u 2020. donela je mnoge nove izazove. U svakom slučaju, zajedno s našim posvećenim timovima širom sveta, uspeli smo da nastavimo sa sprovođenjem naše agende za održivost, posebno u pogledu tri glavne oblasti: da postanemo kompanija sa pozitivnim uticajem na klimu, da omogućimo cirkularnu ekonomiju i povećamo naš pozitivan socijalni uticaj. Naši napori su rezultovali važnim postignućima, kako na nivou kompanije tako i na nivou našeg celog portfolija proizvoda i tehnologija,“ rekla je Silvi Nikol, članica Upravnog odbora Henkela zadužena za ljudske resurse i održivost.

Posvećeni liderstvu u održivosti

Godine 2010. Henkel je definisao dugoročnu strategiju održivosti za period do 2030. koja sadrži konkretne ciljeve i zadatke. Ove strategije i ciljevi su konstantno unapređivani i dodatno prošireni od tada. Temelj ove strategije je ambicija da se stvori više vrednosti sa manje resursa - kako bi se omogućilo rastućoj populaciji sveta da živi dobro u isto vreme smanjujući globalni otisak.

Protekla 2020. godina predstavlja srednji rok na putu do 2030. godine. Tokom prethodne decenije, Henkel je postigao značajan napredak u svim dimenzijama svoje strategije održivosti: Ukupno, kompanija je uspela da smanji svoj otisak u životnoj sredini za 39 odsto u okviru tri dimenzije - emisija CO2, otpada i vode - značajno premašivši ciljno smanjenje od 30 odsto do 2020. Pored toga, time što je smanjila stopu nezgoda na globalnom nivou za 50 odsto, Henkel je postigao svoje ciljeve u oblasti bezbednosti za 2020. godinu.

30 godina rezultata izveštavanja o održivosti

Henkel je objavio svoj prvi Izveštaj o održivosti 1992. godine. To čini Henkel jednom od samo nekoliko kompanija u ovoj industriji kao i u nemačkom DAX okruženju koja može s ponosom da se osvrne na 30 godina doslednog izveštavanja o održivosti. Prvi izveštaj je bio nazvan „Izveštaj o životnoj sredini“ i pokrivao je, između ostalog, Henkelove principe zaštite životne sredine. „Od tada, Henkelovo izveštavanje i Strategija održivosti su značajno evoluirali. Danas se bavimo širokim dijapazonom tema koje su važne za naše interesne strane i za budući uspeh našeg poslovanja. Teme se prostiru od obezbeđivanja socijalnih i ekoloških standarda u našem lancu snabdevanja, do napredovanja ka tome da postanemo kompanija s pozitivnim uticajem na klimu,“ objasnio je Uve Bergman, Direktor za upravljanje održivošću u kompaniji Henkel.

Jasni ciljevi za zaštitu klime

Kako bi se smanjile emisije CO2 i ograničilo globalno zagrevanje, Henkel nastavlja da sprovodi svoju dugoročnu viziju da postane kompanija sa pozitivnim uticajem na klimu do 2040. godine.

Kompanija ima ambiciozan cilj da smanji ugljenički otisak svoje proizvodnje za 65 odsto već do 2025. godine. Energetska efikasnost stalno će se unapređivati, do 2030. kompanija će preći na isključivo električnu energiju iz obnovljivih izvora. U martu 2020. godine, Inicijativa naučno zasnovanih ciljeva (SBTI) potvrdila je da Henkelovi ciljevi za smanjenje emisija ispunjavaju uslove za postizanje ciljeva koje je zacrtao Pariski klimatski sporazum.

Još jedan postignuće u 2020. godini bilo je sklapanje velikog Sporazuma o kupovini virtuelne energije (VPPA) u vezi sa novim vetroparkom u Bi Kantriju, u Teksasu. To će pokriti 100 odsto Henkelove potrošnje električne energije u SAD na duge staze.

Pored toga, Henkel želi da iskoristi dalek doseg svojih brendova i tehnologija širom sveta kako bi pomogao klijentima, korisnicima i dobavljačima da smanje svoje emisije CO2. Pošto im je već omogućila da uštede više od 55 miliona tona u petogodišnjem periodu do 2020. godine, kompanija teži da dostigne cilj od 100 miliona tona do 2025. godine.

Vidljiv napredak u dostizanju ciljeva u vezi sa ambalažom

Henkel takođe aktivno promoviše razvoj cirkularne ekonomije i radi na sprovođenju ambicioznih ciljeva u vezi sa ambalažom. Cilj do 2025. je da 100 odsto Henkelovih ambalaža može da se reciklira ili ponovo iskoristi.* Do kraja 2020. kompanija je postigla ovaj cilj za oko 89 odsto svoje ambalaže.

Kompanija vredno radi na povećanju udela recikliranih materijala u svojim ambalažama. Iako mnogi njeni brendovi već nude proizvode sa ambalažom napravljenom od recikliranih materijala, kompanija namerava da poveća udeo reciklirane plastike na više od 30 odsto za svu robu široke potrošnje širom sveta do 2025. godine. Dok kraja 2020. ovaj udeo bio je na oko 15 odsto.

Pozitivan socijalni doprinos

Borba sa društvenim nejednakostima jedna je od najvećih globalnih izazova našeg doba. Pandemija koronavirusa je to pojačala, često najteže pogađajući najranjivije. Zato, borba protiv pandemije bila je posebno važan zadatak tokom 2020. godine. Henkel je u značajnoj meri proširio svoje aktivnosti za pomoć u vanrednoj situaciji porketanjem globalnog programa za solidarnost prošle godine. To je u skladu jednom od šest oblasti održivosti na koje se Henkel fokusira, a to je socijalni doprinos.

Sa tim ciljem, kompanija je naglasila svoju posvećenost daljem širenju svog pozitivnog socijalnog uticaja na zajednice do 2025; putem 100 odsto odgovornih nabavki, zahvaljujući više od 50.000 svojih zaposlenih, obučenih Ambasadora održivosti, i time što će pomoći da se poboljša 20 miliona života širom sveta.

Jedan primer je Henkelova dugoročna saradnja sa razvojnom organizacijom Solidaridad radi podrške malim uzgajivačima palminog ulja u Južnoj Americi, Africi i Aziji. Do danas, ona je već doprela do oko 34.000 malih gazdinastava koji obrađuju oko 305.000 hektara zemlje.


* Isključujući adhezivne proizvode čiji sastojci ili rezidua mogu da utiču na mogućnost recikliranja ili da zagade tokove reciklaže.